{$lblSkipToContent|ucfirst}

Audit

Audit, een duur woord, maar dat hoeft het niet te zijn. We merken dat veel KMO's maar beperkt op de hoogte zijn van hun eigen IT-omgeving, en niet altijd alle info krijgen van hun IT-partner of geen up-to-date info hebben.

Alvorens te kunnen bepalen wat jouw KMO nodig heeft om weer helemaal mee te zijn plannen we dus een audit in. Hoe verloopt zo'n audit?

  • We starten met een verkennend gesprek waarbij we je bedrijf leren kennen, om op die manier ook te kunnen bepalen wat voor IT-omgeving nodig is.
  • In een tweede stap bekijken we de hardware aanwezig en loggen we in waar mogelijk. We doen dit aan de hand van een checklist om niets over te slaan.
  • We zorgen voor een verslag dat we komen toelichten.

Van zo'n verslag mag je verwachten dat je op een aantal punten, zoals backups, licenties, staat van de hardware, enz een antwoord krijgt op de vraag of deze nog actueel is.
In een conclusie schrijven we de werkpunten neer als die er zijn.  Het gebeurt wel vaker dat die er ook niet zijn, en dat je huidige IT-partner z'n job goed uitvoert, maar het kan geen kwaad het zeker te weten. Zijn die pijnpunten er wel dan kan je met je huidige IT-partner of met ons bekijken hoe die op te lossen.

Ook interesse? Neem dan snel contact op.

Contacteer ons voor een audit van jouw KMO.